Rekettye Gábor-Fojtik János: Nemzetközi marketing

Röviden: A könyv nettó 295 oldal, ami elsőre talán ijesztően hat, de ha belelapoz az ember  rájön, hogy valójában egy nagyon is olvasmányos könyvet tart a kezében. Részben tankönyvről van szó, hiszen egyetemeken az üzleti szakos hallgatóknak kötelező olvasmány. A könyv bemutatja a nemzetközi marketinggel kapcsolatos fontosabb tudnivalókat, mint a nemzetközi környezeti tényezők, kereskedelmi szervezetek, külpiacokon való megjelenés, illetve a 4P a nemzetközi marketingben.

Kinek ajánlom? Azoknak akik érdeklődnek a téma iránt, vagy szeretnének a vállalkozásukkal a határontúl is terjeszkedni.

Kinek nem ajánlom? Nem ajánlom a könyvet azoknak az olvasóknak, akik inkább az olvasmányosabb műveket szeretik vagy olyan témákat kedvelnek jobban mint a reklám, vagy kommunikációs könyvek.

Hosszan: Az első három fejezet szárazabb, elméleti rész, ám az ábráknak köszönhetően könnyen emészthetők az olvasottak. Külön pozitívum, hogy minden egyes fejezet után található egy melléklet, melyben egy az adott fejezethez kapcsolódó gyakorlati problémát, esetet mutat be a könyv.

A kötet oly módon világít rá a nemzetközi kereskedelem mindennapjainkban való megjelenésére, hogy az olvasó a megvilágosodás érzését élheti át. A könyv ízelítőt nyújt a közgazdász hallgatók legtöbbje által kedvelt és az egekig magasztalt makroökonómia tudományából is, de szerencsére a Hecksher-Ohlin modellnél nem kell mélyebbre ásnunk magunkat a nemzetközi kereskedelem elméletébe.

A könyv egyik legérdekesebb részében a szerző páros a nemzetek közötti kulturális különbségeket mutatja be érdekes példákkal szemléltetve. Itt megtudhatjuk például, hogy miért sikerült japánnak iparilag és technikailag a világ élmezőnyébe kerülnie, vagy mi történik, ha egy olasz és svájci menedzser csapat közösen dolgozik egy projektmunkán.

Túljutva az első három fejezeten, emészthetőbb részek következnek. Megtudhatjuk, milyen tényezők függvénye, hogy egy vállalat mely országok felé szeretne nyitni, illetve külföldi vállalatok megjelenésének milyen lépései vannak, és a mire kell figyelni a nemzetközi marketingstratégia kialakítása során. Az ember nem is gondolná mennyi dokumentum kell egy termék szállítmány egyik országból a másikba szállításához: minőségbiztosítási dokumentumok, vámpapírok, szállítmányozási bizonylatok, stb.

4P a nemzetközi marketingben. Nagyszerűen mutatja be a könyv az nemzetközi árazással, promócióval, termékfejlesztéssel és csatornapolitikával kapcsolatos fontos ismereteket a és sajátosságokat. Mitől függ hogy egy márka A országban tömegtermék, míg B országban luxusmárka? Míg magyarországon a Marks&Spencer egy magasabb árfekvésű divatmárka, addig Nagy-Britanniában a tömegek kedvelt márkája. Ilyen és ehhez hasonló elméleti folyamatokat és gyakorlati jelenségeket mutat be a könyv, melynek szerzői a Pécsi Tudományegyetem országosan ismert professzorai.

Marks&Spencer

 

A könyv talán egyetlen negatívuma, hogy a statisztikai táblázatok kissé idejétmúltak, hiszen például azt megtudhatjuk, hogy mely világmárkák voltak a legértékesebbek 2002-ben, de hogy mondjuk 2-3 éve, azt nem.

A könyv pozitív csalódás volt számomra, mivel a borító alapján egy száraz leírást vártam, ám egy nagyon érdekes és olvasmányos művet kaptam. Ha a későbbiekben tanulmányaim vagy munkám során kapcsolatba kerülök a témával, biztos, hogy ehhez a kötethez nyúlok először.

És te olvastad már? 

A következő könyv: Fazekas Ildikó-Harsányi Dávid: Marketingkommunikáció, mely nagyszerűen mutatja be a reklám és kommunikációs folyamatok működését.

Címkék: marketing nemzetközi tankönyv 4p

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr81746970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.12. 21:09:29

Persze, hogy olvastam. Kötelező volt :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.14. 18:46:13

@Bajnok: én nem olvastam,mert nem túl hívogató a kinézete, de útba fogom ejteni legközelebb,az tuti:)

köszönjük a leírást a szakma nevében!:)