Michelberger Miklós: A lyukacsos tehén

2010.09.29. 14:47 Kontárblog

A lyukacsos tehén nevet viselő könyvet a címe miatt emeltem le a polcról. Hatásvadásznak, hatásvadász, az biztos, na de milyen lehet a belbecs? Kellemeset csalódtam: élvezetes.

A könyv csodálatos és különös kevercse valódi történeteknek és szakmai ismereteknek. Mókás jelenetek, elgondolkodtató eszmefuttatások váltakoznak, az ember szinte falja a sorokat, én személy szerint nagyon élvezem az író stílusát, választékos szókincsét.
Igazából nem tudnám sem azt mondani rá, hogy szakkönyv, sem azt, hogy regény. Életmű? Sokminden van benne összemixelve, amit a szerző papírra akart vetni életében-és ez most egy könyvbe került. Az egész 5 nagy, elkülöníthető részre osztható, de összességében jól megférnek a könyvben. Nem egyszer hangosan felnevettem olvasása közben- főleg az első felén-, ugyanakkor tanultam is sokat belőle-főleg a második fele-, és nagyon inspiráló is volt. Nagyon örülök, hogy születnek ilyen könyvek, még több, és több kellene belőlük.

Nincsenek benne 'csak_itt csak_most csak_tőlem a_nagy_titok' gondolatok. Nincsenek benne száraz szakmai részek. De nem is egy komikus regény.
De van benne kritika a szakmával és a publikummal szemben-mégsem egy tipikus megmondó könyv.

A könyv elején reklámkritikákat olvashatunk. Kategóriánként kiragad néhány terméket, melynek aktuális reklámjait szedi ízekre, szakmai, reklámpszichológiai szemmel vizsgálja meg a motívumokat- némi humorral karöltve. Érdekes aspektusokat talál meg, nagyon tanulságosak és szórakoztatóak ezek a pár oldalas kritikák. ( Titkon ilyenkor mindig eszembe jut, ha minden ügynökségben ülne egy ilyen ember...hajaj, mennyi mosóporreklám nem született volna meg...)
 
A 101.oldalon kezdődik egy olyan fogyasztói IQ teszt, amit minden marketingszakosnak megmutatnék, hogy na, látjátok?... igen, erről szól ez a szakma! Hosszan lehetne ezt még folytatni.

A könyv második részében az író 'kincses ládájából' szemezget, fiktív, meg nem valósult reklámfilmek rövid forgatókönyveit olvashatjuk. Élvezetesek.

A harmadik és negyedik rész egy-egy tanulmány, főleg e miatt nevezném a könyvet életműnek. Tanulságos, és mókás példákkal illusztrálva ír többek közt a fókuszcsoportok veszélyeiről - ezt sajnos szerintem jóval kevesebb reklámszakember olvasta, mint illett volna. Komolyabb részekben olvashatunk a vállalati arculatról, eszköz,- ütem és költségtervezésről, vállalatnévről, sok -sok érdekes dologról -számomra új szemszögekből.

A könyv végén néhány humoros, szakmához (reklámforgatásokhoz, ügyfelekhez) kapcsolódó történet foglal helyet, illetve lezárásként még némi szakmai (ön)kritika.

Kinek ajánlom?
Mindenkinek. Az eleje inkább 'élvezeti cikk', 'zsengébbek' is nyugodtan olvashatják, de bárki tanulhat belőle. A második felében pedig olyan rövid tanulmányok, cikkek vannak, amiket szerintem még a szakma öregeinek sem árt néha átlapozni. Ötletmerítéshez, lazításhoz, feltöltődéshez, és egy kis látókörszélesítéshez mindenképp ajánlom. Érdekes témák, érdekes aspektusból.

Meglepő, mulatságos és tanulságos kis könyv.
339 oldal, több helyen kapható, 2600 Forint körül mozog az ára.

Aki olvasta már, nektek hogy tetszett?

Címkék: elmélet és gyakorlat élvezeti cikk

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr292332300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.