Apa kezdőőődik!
Szóval igen, kezdődik. Kontárkodom ismét;)
Nem nagyon találtam online marketing könyvekről vélemény adatbázist, beszámolókat, így jobb híján csinálok egyet:D
Rendszeres időközönként beszámolok 1-1 elolvasott marketinges könyvről, hogy szubjektív véleményem szerint érdemes-e kinyitni, vagy inkább szépen csendben csúsztassuk vissza a polcra:)
Főként marketingről, reklámról, PR-ról szóló könyveket fogok elemezni, illetve olyanokat, amik szorosabban kapcsolódnak e területekhez.
Elemzéseim abszolút szubjektívek lesznek, előre leszögezem, főleg azokat a könyveket szeretem, amik tartalmas, színes érdekes marketinges példákkal szolgálnak, és főként nem mély alvást lexikális tudást biztosítanak.
Azokat szeretem, amik közben az embert megszállja az ihlet, és elkezd bizseregni minden tagja az ötletektől és a kreatívoktól.
Nálam előny, ha egy könyv 'el tudja adni magát', tehát ha olyan a borítója, hogy majd' a kezembe pattan, és nem nyom alsóhangon 2kilót...Sok beszédnek sok az alja:)
És egy kis ingyen-PR, hamár...
Ezúton szeretném köszönetemet kifejezni a Budapesti Corvinus Egyetem Központi Könyvtárának, hogy lehetővé tette a lenti sok mű elolvasását! Ez mind-mind tőlük van!
A teljesség igénye nélkül most összedobtam egy gyors listát, ez majd még bővül, ahogy jönnek a javaslataitok, és hamarosan készülnek a leírások is....
Amikről szó lesz:
(sárga, amit feltétlenül ajánlok mindenkinek elöljáróban élvezeti forrásnak)
(Szerzőkkel frissítve)
Frédéric Beigbeder | 1999 forint, Regény |
Albert Györgyi | A gyufacimkétől az online hirdetésig |
Al Ries- Jack Trout | Alulról építkező marketing |
Michelberger Miklós | A lyukacsos tehén |
Wally Olins | A márkák |
Jack Trout, Al Ries | A marketing 22 vastörvénye |
Kaszás György | A nagy adrenalinjáték |
Al Ries-Laura Ries | A PR tündöklése, a reklám bukása |
Pratkanis és Aranson | A rábeszélőgép |
Bernard Brochand | A reklám alapkönyve |
Hoffmann Istvánné | A reklám birodalmából |
Incze Kinga, Pénzes Anna | A reklám helye, 2.0 |
Newman, Michael | A reklámkészítés 22 megkérdőjelezhetetlen törvénye |
Salánki Ágnes | A reklámról ma Magyarországon |
Hamish Pringle | A sztárok is ezt ajánlják |
Jeffrey K. Liker | A Toyota módszer |
Kiss Mariann | Alapmarketing |
Melissa Müller | Az áruvilág kicsi királyai |
Sas István | Az ötletes reklám |
Jack Trout, Steve Rikvin | Az új pozicionálás |
Karádi Róbert | CoolBrands |
Sergio Zyman | Csak a profit számít |
David Ogilvy | Egy reklámszakamber vallomásai |
Alex Wipperfürth | Eltérített márkák |
Fojtik János | Elnyújtott élvezet |
Faith Popcorn | Éva-marketing |
Hofmeister- Tóth Ágnes | Fogyasztói magatartás |
Eszes István | Globális marketing |
Seth Godin | Hab a tortillán |
Jon Steel | Igazság, hazugság, reklám. |
Kozák Ákos | Kincskeresők |
Matthew Healey | Mi az a branding? |
Baure- Berács | Marketing |
Papp- Váry Árpád | Marketing a gyakorlatban1, 2 |
Al Ries-Jack Trout | Marketingháború |
Baja Sándor | Marketingkalandok |
Piskóti István | MarketingKaleidoszkóp |
Sándor Imre | Marketingkommunikáció |
Borjádi György | Marketingpirula- recept nélkül |
Philip Kotler | Marketingmenedzsment |
Szabó D. Tamás | Médiatervezés a reklámban |
Seth Godin | Mi a bőgés? |
Gianni Cottardo | Nekem a reklám több, mint kenyérkereset |
Virányi Péter | Nem igaz, hogy a reklámtól lettem ilyen |
Naomi Klein | No Logo |
Kevin Roberts | Lovemarks |
David Ogilvy | Ogilvy a reklámról |
Al Ries- Jack Trout | Pozícionálás |
Sas István | Reklám és pszichológia |
Oliviero Toscani | Reklám, te mosolygó hulla |
Móricz Éva | Reklámpszichológia |
Mányai Csaba | Reklám helyett |
Rozványi Dávid | Reklám, és társai |
Susan E., Douglas F. | Reklámozás és marketing a médiában |
Jack Trout, Steve Rivkin | Új pozícionálás |
· 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Marketing szakirodalom 2010.02.07. 12:02:03
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.01.15. 13:52:38
Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.01.15. 22:08:51
p.s.: nem is tudtam, h. létezik magyar kiadás.:)
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.16. 18:11:37
Ha valakinek van még javaslata könyvre, ami kimaradt a listából, kommentelje be bátran!Megköszönöm!
Noda10 2010.01.16. 18:25:29
Noda10 2010.01.16. 18:27:11
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.16. 18:31:42
Noda10 2010.01.16. 18:41:41
Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.01.16. 21:59:11
1) Reklám, média
Kolosi Péter: A kereskedelmi televíziózás Magyarországon;
Victor O. Schwab: Hogyan írjunk jó reklámszöveget;
2) Marketing, pr
Al Ries, Jack Trout: Alulról építkező Marketing;
Al Ries, Jack Trout: A marketing 22 vastörvénye;
Sergio Zyman: Csak a profit számít;
Paul Garrison: Exponenciális marketing;
Nógrádi Bence: Rinocérosz üzletkötés;
Seth Godin: Hazug minden marketinges;
Seth Godin: Törzsek;
Seth Godin: Hab a tortillán;
Joe girard: Hogyan adjunk el bármit bárkinek;
Nógrádi Gábor: Ide nekem a címlapot is;
Papp-Váry Árpád: Marketing a gyakorlatban;
Papp-Váry Árpád: Product placement (ide én is írtam könyvismertetőt. Jó!);
3) Menedzsment, persnal branding
W. Steven Brown: 13 végzetes hiba, amit menedzserek elkövetnek;
Edward de Bono: Hat gondolkodó kalap;
Edward de Bono: Oldalirányú gondolkodás;
Edward de Bono: A kreatív elme;
Csíkszentmihályi Mihály: Flow, Kreativitás;
Kjell A. Nordström, Jonas Ridderstale: Karaoke kapitalizmus;
Kjell A. Nordström, Jonas Ridderstale: Funky business;
Charles Handy: Az elefánt és a bolha;
Robert T. Kyosaki: Cash-Flow négyszög;
++++++ (erről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni)
Andrew S. Grove: Csak a paranoidok maradnak fenn;
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.17. 00:16:27
Köszi, írjatok még bátran!
PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2010.01.17. 09:44:40
Aztán még hazabeszélek, és ajánlom a Hofmeister-Törőcsik: Fogyasztói magatartás könyvet. (Hazabeszélés, mert ott benne vagyok a Felhasznált irodalom listában.:)))
Aztán webmarketing témában van még olyan, hogy John Battelle: Keress! (A Google sztori).
Nem látom Philip Kotlertől a Kotler a marketingről c. könyvét.
Nekünk volt még kötelező olvasmány Morita Akio: Made in Japan, illetve Lee Iacocca könyve is. És még érdekes szolgáltatásmarketinges cucc a Lapítsd le a piramist! c. könyv.
Uff, én beszéltem, a nagy öreg.:))
Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.01.17. 10:54:03
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.17. 12:10:51
kb heti egy postot tudok szerintem összeolvasni,amit élvezek, azt gyorsan tudom olvasni, úgyhogy egy évig kb lesz anyag:)
addigra talán még saját könyvem* is megjelenik majd
*ha erre vetemednék, biztos nem fogom sz@rrá promózni a twitteren, mint...
Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.01.17. 13:06:57
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.01.22. 13:36:12
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.22. 20:30:39
csak ma ért véget a vizsgaidőszakom, nem kisadag könyvet kellett bekebeleznem kötelező jelleggel,sajnos kevesebb időm maradt élvhajhászásra... de a kiemelt könyveket mind ajánlom!
Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.06. 23:08:31
masreszt koszi, mert igy nekem mar nem kell megcsinalni. :) majd jol linkelek erre a blogra :)
lelkesedesed ne muljek!
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.06. 23:56:28
a listán pedig igen sokat dolgoztam, eltartott egy darabig,mire kiszedtük a könyvtárarchívumból az elmúlt 3évem kölcsönzéseit:)
ha akkoriban írtam volna mindegyikről egy-egy ilyen bejegyzést már énis csitrilliárdos lennék:)
de te is jöhetsz társszerzőnek!
Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.07. 11:41:01
Azonban úgy gondolom, hogy a "gyűjteményed" kicsit túlmutat az érdeklődő egyetemista által olvasható ajánlott irodalomból, főleg ha kibővíted a Bery által javasoltakkal.
Meg ha megengeded, Én is javasolnék párat. A reklámtól egy kicsit távolabbi, de a marketinghez közeli.
- Jay Conrad Levinson – Gerillamarketing
- Adrian Payne - CRM kézikönyv
- Malcolm McDonald: A megfelelő marketingterv elkészítése
- Hofmeister-Tóth Ágnes, Törőcsik Mária: Fogyasztói magatartás
Meg még körülnézek :)
Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.07. 12:12:35
Annyiban nem bánom, hogy megcsináltad (remélem kitart a lelkesedésed), hogy így nekem nem kell vele sokat foglalkoznom :)
Ma megengeded, majd jól idelinkelek az oldaladra :)
A felajánlást köszönöm, lehet, hogy élek vele.
Kicsit bővíteném Én is a címeket a reklámtól kissé távolabb, de marketinghez annál közelebb eső könyvekkel:
- Adrian Payne Crm-kézikönyv
- Ihász Ingrid - Online médiatervezés
- Jay Conrad Levinson - Gerillamarketing
- Fehérvári Erzsébet - Bankmarketing
- Törőcsik Mária - Fogyasztói magatartás trendek
- Rekettye Gábor - Kisvállalati marketing
- Rekettye Gábor - Ár és Érték a marketingben
- Malcolm McDonald - A megfelelő marketingterv elkészítése
Most így hirtelen ennyi a hasznos könyvekből
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.07. 13:27:52
olyan listát szeretnék,amiben mindenki talál magának való csemegét a kezdőtő a guruig:)
Mária 2010.02.10. 08:37:29
"olyan listát szeretnék,amiben mindenki talál magának való csemegét a kezdőtő a guruig:)"
Olyan listát nem találsz.
Más kell az amatőr hobbimarketingesnek és más annak, aki benne van a valódi marketing egy-egy részterületében.
ha listát akarsz írni, először azt kell meghatároznod, hogy az adott lista éppen melyik célcsoportodnak szól.
Bajnokot kár volt leintened, a listája nagyon jó!
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.10. 09:36:30
Bajnokot nem leintettem(bocsi,ha így értelmezte valaki),csak megjegyeztem,hogy azokat még nem volt szerencsém olvasni,de majd azt is gondozásomba veszem.
ferikruger (törölt) · http://webkukkolo.blog.hu 2010.02.11. 19:40:15
Steve Krug: Ne törd a fejem! (webergonómia) :)
Nagyon jó kezdeményezés! Kíváncsian figyelem a blogot! :)